معماری ديگر ـ ۲

  2004328323063669412_rs.jpg 

موزه ی کاسالوکیو، کالو اسکارپا    

«کارلو اسکارپا معماری است که به واسطه ی پرداخت ماهرانه ی مصالح، که مبتنی بر دانشی سنتی است، و از طریق جزئیات ظریفی که حاصل سنت های صنعت گری است، در دوره ای از مدرنیسم معماری ای را به وجود آورد که با چشم و دست طراحی شده است....[در موزه ی کاستلوکیو] حتی یک آبگذر ساده چنان طراحی می شود تا بیش از موردی عملکردی باشد. چنین رابطه ی ظریفی میان عملکرد و بیانگری است که جزئیات معماری را چنین جذاب می کند. گورستان بریون ـ وگا به ما این حقیقت را می آموزد که جلال و عظمت معماری، نه در اندازه، که در فضا نهفته است.»  تادائو آندو

2004305027657781498_rs.jpg

گورستان بریون ـ وگا، کارلو اسکارپا

/ 8 نظر / 9 بازدید
سميرا شالچی

ممنون كه به وبلاگم سر ميزنين. در مورد ضيافت مطلبي كه متناسب با موضوع اعلام شده اماده مي كنيم بايد به ميزبان هر ضيافت بفرستيم ، درسته؟؟ شاد و موفق باشيد.

شيرازی

درسته. منتظر مطلبتان خواهیم بود. موفق باشید.

م.ميرغلامی

شاید نیازمند آن باشیم تا تحولی در آموزش معماری نیز بوجود آوریم تا سیستم آموزشی مان از معماری کاغذی به معماری چشم و دست سوق یابد. پس ماریو بوتا همین طوری بوتا نشده :)

حقيقت جو

http://naria.blogfa.com

فضای رويداد

دوست عزيز جناب آقای مهندس محمدرضا شيرازی شما به ضيافت معماری فضای رويداد دعوت شده ايد. با حضور گرم و صميمی خود محفل دوستانه ما را رونق بخشيد. چشم انتظار ديدار شما در ضيافت سوم با موضوع«سيستم آموزش معماري» هستيم.

مجله معماریA&D

دوست گرامی ..ممنون و سپاس گذار بخاطر ترجمه و تدوين کتاب بسيار عالی نظريه های پسا مدرن...در اين کتاب در صفحه۲۴۹ و ۲۵۰ زير نويس عکس يکسان و تصوير ۲۹ غلط نام گذاری شده است..لطفا در صورت چاپ مجدد آن تصحيح نمائيد...با سپاس فراوان

شيرازی

دوست عزيز. ممنون از تذکرتان. حتما در نظر گرفته خواهد شد.

کورش

کارلو اسکارپا موتيف هايی شخصی دارد که در بسياری از کارهايش منجمله سر درب مدرسه معماری ونيز تکرار شده است. برخی از اين موتيف ها را آنقدر در کارهای بازاری پس از او می بينيم که اصل کار نيز تا حدودی مخدوش می شود. اين خطر هميشه برای آثار هنری وجود دارد که در اثر تکرار در سطح عامه مضمحل شوند مثل برخی از شعرهای شاملو ، فروغ يا سهراب که به پشت کاميون ها کشيده شده گرچه برخی از هنرمندان اين را افتخاری برای خود می دانند که هنرشان خلقی شده است.